lördag 30 augusti 2008

finväder, fotboll & mat med vännerna.

Idag ser det ut som om det skulle bli riktigt kanonväder. härligt!

Vi ska väl försöka fixa lite inför iläggning av båten i helgen. igår var vi och köpte tampar och sånt man behöver för att lägga den vid en brygga. och så ringde vi en gubbe på kommunen om båtplatser. vi kollade två ställen här i Kalmar där vi funderat på att ha båten, Lindö och Ekö. Men det blir nog Ekö.

Sen åkte vi och kollade lite hur folk band upp sina båtar. ingen av oss kan ju mycket om båtar, så vi har inte riktigt koll på sånt där. men nu vet vi lite mer i alla fall.

antagligen lägger vi i båten i morgon.

idag har Lenny match igen. Sist vann de med 6-0, antagligen för att jag inte var och kollade......men idag tänkte jag nog ta med Sigge och titta, om det inte är alldeles för långt att åka till byhålan där matchen spelades. Gullabo eller Gullaboås heter det. En nackdel med att han spelar i lägre division nu efter sommaren är ju att man inte har en aninga om de andra byhålornas position i samhället.

och ikväll är vi bjudna på middag i Funkabo hos Johanna och Henrik. Eller hemma hos Johannas föräldrar rättare sagt. Johanna och Henrik bor ju i Malmö. Hon har hotat med att laga både Borstj och Gädda, men det senare alternativet kan jag ju säga att jag ratar pga graviditeten. Man ska ju inte äta insjöfisk, enligt rekommendationerna, även om jag aldrig skulle äta det i alla fall! men nu har jag ju en acceptabel förklararing. Borstjt bjöd de på när vi var hos dem i Malmö, men det var mest Lenny som inte var så förtjust den gången.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar