tisdag 25 september 2012

Ölandssemestern

Vi åkte ju till norra Öland med vår husvagn från -79.
Den är inte snyggast i stan, men vi gillar den. Vi bodde några nätter i Löttorp, vid Sandby pensionat, och vi fricampade en natt vid Alvedsjöbodar. Vädret var lite småkyligt, vi hade det trevligt, träffade vänner, åt gott, och bara kopplade av.

Den enda fadäsen med hela resan, vilken jag minns med en rysning är när vi skulle handla grillkorv på den lokala charkbutiken i Löttorp, råkade jag hamna på film till BÖDA CAMPING programmet. Vad är oddsen liksom? Helt plötsligt när jag vände mig om i butiken kikade jag rätt in i en kameralins stor som planeten Jupiter. Och där var väl jag förevigad. i den värsta tv-serien ever. Tillsammans med en sån där pinsam raggare som de filmade. Jag hoppas verkligen inte att man på nåt sätt i det kommande avsnittat kan koppla ihop mig med denna raggare, men det skulle inte heller förvåna mig. Med min otur....

Här kommer lite bilder från vår Ölandstripp:
Sigge fick mata alpackor

vacker värre - Alvedsjöbodar

kallt bad!

Barnen fick vara med i mjuktennisturneringen Sandby Open. Elton visade humör kastade racket och vägrade komma till start och lät de andra vinna på walkover. Sigge var tålmodig och duktig, frun var med stor marginal sämst i damklassen och mannen skötte sig bra tycker jag. Tur att två av fyra håller upp familjens heder någorlunda.

lådbilslandet

karusell på lådbildslandet innan åksjukan slog till ;)

liten tupplur

tyvärr var det mycket alger så inte ens mannen badade.

vårt fina ekipage

grillning vid vattnet

drakflygning

också drakflygning på kvällen

kikar på solnedgången genom husvagnsfönstret

äta i vagnen är mysigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar