lördag 29 oktober 2011

Halloween

Jag säger till Sigge att vi ska köpa lördagsgodis idag, och nåt litet extra godis att ha hemma ifall nån läskig varelse skulle knacka på och hota med bus.....

Sigge vill också gå "bus eller godis". Förra året spökade han ju ut sig i ank-näbb och häx-hatt. I år föreslog jag att han kunde va spöke eller nåt. Den idén nappade inte Sigge på. Han skulle tänka ut en egen läskighet att föreställa.

Efter ett tag kom han på det. Han ville va KANELBULLE! (ja ni minns väl förra årets Lucia då han prompt skulle va lussebulle).Jag fattar inte var bull-temat kommer ifrån. Han tyckte det skulle vara lite läskigt....

Jag frågade Sigge hur man klär ut sig till KANELBULLE.

"köper en kanelbulledräkt,så klart" svarar Sigge, som om det vore det mest självklara köpet i en närbutik eller så. Som om det var lika lätt att hitta som godis vid kassalinjen i en ICA-burik.

När jag sa att vi nog dessvärre inte skulle hinna fixa en dräkt så övervägde han alternativet att ligga ihoprullad som en bulle på marken när mormor och morfar öppnade dörren(offren för detta väldigt ovanliga bustrick, för övrigt de enda jag tyckte han skulle utsätta). Och säga"jag är en KANELBULLE" för att liksom förtydliga sin gestaltning.

Men efter ett tag bad han mig improvisera ihop något och då vi redan satt i bilen utan utklädnad med oss fick vi ju liksom leva efter "man tager vad man haver".

En ut-och-in-vänd påse från McDonalds fick agera mask efter att den väldigt kreativa mamman rivit ut ögon och ett läskigt gap.

En läskig godisspindel i handen skulle också skrämma slag på den som öppnade dörren, var tanken. Allt i Sigges regi.

Sigge provade masken och jag lyckades fånga en bild när den var halvt om halvt på..

Väl på plats vid dörren var det Sigge själv som inte vågade ha på sig masken.... Det var lite läbbigt, liksom.

Den fick då även förevigas uppställd på vedtraven. Läskig eller hur? Eller skulle vi kört på KANELBULLE-spåret?







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar