måndag 31 oktober 2011

Stängningsdag. Och ett underbart citat.

Idag hade vi stängningsdag på min förskola. Som på de flesta förskolor här i stan. För vår del återvände jag till gamla jaktmarker på nåt sätt. Intog Falkenbergsskolans aula. Lyssnade på en föreläsning om pedagogisk dokumentation. Det var ingen höjdarföreläsning om ni frågar mig, men jag tycker ämnet är intressant.

En sak antecknade jag i mitt block. Ett citat av säkert 50 olika som jag snappade upp från en dokumentation föreläsaren visade upp på Power Point. De hade skrivit ner när barnen berättade om sina erfarenheter och kunskaper runt ämnet "vind".

En liten juvel hade sagt:
"om man letar en vindpust kan man blåsa omkull"

Snacka om poet, den killen. Så mycket visdom det ligger i det citatet. Hade jag varit hans förälder hade jag ramat in det där citatet och hängt det i vardagsrummet eller nåt. Som en motto att leva efter.

Ljuvliga barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar