onsdag 22 februari 2012

Nej det får nog lov att vara

Sigge säger till mig idag när vi kör hem:

"mamma, kan vi busa lite med pappa när han kommer hem? Jag vet ett bus vi kan göra tills han kommer. Vi kan sätta en lampa i diskhon där den där silen brukar sitta. Då skulle han nog bli förvånad!"

Jo vars. Förhoppningsvis skulle han reagera på buset, lyfta på ögonbrynen och tycka att det i alla fall är lite ordinärt med en lampa i vasken. Annars har galenskapen i vår familj gått över gränsen.
Vilket i och för sig är rätt troligt om jag tänker efter.
Jag som lät Sigges fantastiska ide gå om intet. Nu blir jag nästan sugen på att installera en snygg belysning där i hon, liksom bara för att få bekräftelse på att han skulle märka det. Men det känns liksom lite riskabelt på sätt och vis. För att lampan ska få full effekt ska den ju lysa. Då måste ju elektriciteteten till. Och skulle nu mannen inte märka nåt och börja spola vatten istället, ja då är vi lätt där med en ny rubbad EKG-kurva, 1177, iskalla stetoskop och hela baletten.
Nej jag tror jag avstår om jag tänker efter.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar