fredag 30 mars 2012

Återbesök på ortopeden - nytt jobb?

Idag var det dags för återbesök på ortopeden. Resultatet av dagens röntgen, som för övrigt gjordes under vilda protester av Elton, visade att armen är bruten på två ställen istället för ett.
Båda benen i underarmen är av, och i lördags sa läkaren att bara det ena var av.
Då jag inte är nån ortoped, men ändå inte fötts med totalt vakuum i huvudet, kan jag ändå drista mig till att säga att anledningen att de missat detta är att på de röntgenbilder de tog förra lördagen syns inte det översta brottet, då de inte visar så högt upp. ( har fått dem utskrivna)

Dessutom frågade jag idag herr Doktor varför det kallades "handledsbrott" när det verkade sitta på armen, och han tyckte väl faktiskt att jag hade lite rätt. Det var lite för högt upp för att kallas handledsbrott.

Man kanske skulle söka jobb på ortopeden, som sakkunnig?
Bättre lön är det ben-säkert!! ( fasen vad fyndig jag är också!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar