fredag 30 mars 2012

Låtsaskompis på frukost

Förra helgen satt barnen i sängen och såg ett avsnitt av Alfons på min telefon.
(Alfons kan faktiskt lyckas fascinera min son till att se på tv, i alla fall i fem minuter eller så ibland, så därför älskar jag Alfons om möjligt ännu mer nu)

Det var om Alfons och Mållgan.



Sen skulle vi gå upp och fixa frukost. Sigge pratar om låtsaskompisar. Att Mållgan inte fanns på riktigt egentligen. Då vill Elton ha en låtsaskompis till frukost. Han vill att vi ska duka till Molly också.
(han har en kompis på förskolan som heter så).

Så vi gör det, sätter fram en extra tallrik, sked och glas och sen äter vi.
Under frukosten så pratar Elton med Molly. Han ber mig ge henne äppeljuice.
Sen när vi ätit färdigt så har han stora bekymmer att Molly inte druckit upp sin juice.

Själv tycker jag det var riktigt trevligt med frukostgäster, som varken var högljudda eller spillde eller smulade.
Precis i min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar