tisdag 14 augusti 2012

Officiellt på smällen

Jaha. Då var man återigen officiellt på smällen. Med bulle i ugnen. I väntans tider eller helt enkelt gravid.

Ett tillstånd som man nu ska igenom för tredje gången. Igenom. Jo det är så det är här. Man passerar och får den vackraste skatt man kan ana vid vägs ände. Men den där vägen, den är jäkligt krokig, brant och svårtrampad många gånger.

Ni som följt mig genom två tidigare gånger vet att det är inte riktigt min grej helt enkelt att vara gravid.
Jag är inte gjord för det inte. Jag mår inte som bäst i livet med en bulle i ugnen. Varken i kropp eller sinne. Men så är det. Det handlar inte om tacksamhet. Jag är så tacksam och så lycklig för vad som komma skall. Det handlar helt enkelt om nåt annat. På samma sätt som en pollenallergiker kan älska våren för att den är början på somaren men ändå förbanna den snorande näsan och de rinnande ögonen, eller nåt.

............... och i November eller möjligen December kommer belöningen vara värd allt. Det vet jag ju!

Och nu ska jag bli bättre på att blogga. Det lovar jag.

3 kommentarer:

  1. Jättestort GRATTIS vännen! Så roligt att ni ska ha en liten kotte till. Hoppas att allt blir bra med dig snart gumman och att du kan få njuta sen resten av graviditeten!!!
    /Nettan och Johan

    SvaraRadera