tisdag 28 augusti 2012

uppdatering

Fick svar på odlingen idag. Min urin bestod av diverse blandade bakterier. Nu är jag sjukskriven helt i två veckor. Fått remiss för en mer grundlig ultraljudsundersökning av vänster njure. Livmodern trycker tydligen på så att flödet från njuren blir för dåligt, då växer bakterierna till och när njurbäckenet vidgas och spänns, det är så det gör ont.
Urologen får ta ställning till om det behövs sättas drän/kateter. Snälla håll tummarna att jag slipper det.....
Ska lämna nya odlingar också. Men även om de får bort bakterierna finns ju risken att de återkommer pga det dåliga flödet... och trycket från livmodern lär ju inte bli mindre med tre månader kvar nästan.
Så trist. Men men. Det är ju ett övergående problem, men får se det så...

3 kommentarer:

  1. Hej,
    jag fick njurbäckeninflammation slutet av 6e månaden,
    låg inlagd på förlossningsavdelningen (för att de skulle ha koll på fostret) i en vecka. De pratade om kateter mm för att njurarna skulle tömmas ordentligt. Men så avtog smärtorna! Jag förstår inte hur för foster o livmoder blev ju knappast mindre, men efter två veckor va jag tillbaka på jobbet.
    Lycka till, lider med dig.
    hälsningar Nina, en läsare du inte känner

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Visst var det mig du såg, jag hade samma känsla att det där var ett bekant ansikte men kunde inte placera dig och har inte varit här på ett tag, så jag visste inte att du var gravid!!! Grattis!
    Synd att du inte mår så bra bara! Du såg iaf väldigt fräsch ut!
    Kram Fiamedbebis.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Jag håller alla tummar jag kan och hoppas hoppas hoppas att du ska slippa!

    SvaraRadera