torsdag 4 april 2013

Att sy en mössa

Jag minns projektet där jag skulle sy en mössa för några år sen. Den blev ju en misär. Idag tog jag fram symaskinen igen. Sist jag gjorde det fick jag en stöt från vägguttaget i handen och sen sydde den bara trassel, men skam den som ger upp liksom. jag tog fram den och lyckades trä, koppla in utan elolyckor och få fast objektet jag skulle sy. HEFFA. Tänkte att jag skulle sy fast Heffas tappade öra en gång för alla. Det ramlar av titt som tätt.
Det gick inget vidare. Jag lyckades inte få fast Heffa i maskinen och både själva HEffa och örat rymdes inte under pressarfoten.( Det var stor risk för psykbryt, gråt, skrik och vredesutbrott i det läget. Och då menar jag från min sida, inte från Heffas.) Så jag gav upp.

Men då gick jag istället efter en gammal tygbit som jag klippt ut från en gammal collegetröja och sen hade jag en annan röd kasserad tröja som jag klippte ut bokstäver och ett rött hjärta ifrån. Så gav jag mig f*n på att jag skulle lyckas sy en mössa. Det största misstaget kan ha varit att jag fick hjärtat på insidan av mössan först. Tänkte liksom lite avigt.-. hmmmm. Fixade till detta problemet och vips så blev mössan klar. Den var absolut inte snyggt sydd nånstans, för denna gång hade dessutom maskinen gett sig sjutton på att hitta på ett nytt sätt att jävlas. Genom att låsa vredet där man ställer in vilken typ av söm man vill ha. så de enda alternativen som fanns var "sick-sack" eller "lite mindre sick-sackigt".

Sen skulle jag prova den då på Majken, som var det tänkbara objektet för mössan:
Ja ni ser ju!

Och Heffas öra kom aldrig fast och nu är det försvunnet. Puts Väck.



1 kommentar:

  1. I have been  inspired by this article. It's thought-provoking, fascinating and worthy of a positive comment. This  content is superb and deserves a top rating. Its an expression of contempt, and may not even be in reaction to the targets actual physical appearance or anything she specifically did. heffa is an informal spelling and lazy pronunciation of the word properly spelled as [heifer].A woman who knows better than to do something, but does it anyway.

    SvaraRadera