onsdag 24 oktober 2007

dagens sysslor

Nu ska jag snart bege mig till småbarnsrytmiken, som jag och Sigge går på. Han blir så mystiskt blyg så fort vi kommer dit bara..... men blir genast gladare när han får spela på trumman och misshandla gitarren..

sen ska jag måla lister i badrummet och vi ska måla fondväggen i vardagsrummet klart, som jag började med igår (ja vi har inte fått för oss att starta massa nya projekt samtidigt som det gigantiska badrums-bygget, utan detta är en följd av badrumsbyggt.)

Eftersom vi råkade hitta en dörr som var lite kortare än standard och hålet för dörren in till badrummet från vardagsrummet redan var uppsågat så fick vi lappa och laga lite ovanför dörren. nu har jag spacklat och slipat och slipat och spacklat där jättelänge och övervägt huruvida jag ska försöka fixa samma gråa nyans att måla på (vilket jag tror blir ganska svårt, väggen är lite solblekt) eller måla hela kortväggen vit. Vit färg hade jag dessutom redan hemma. så nu blir det en vit fondvägg i ett i övrigt grått rum....ja ja vi får se hur det blir....

Jag som snart spyr på att måla....kanske blir snyggt om jag spyr på fondväggen!

ordinärt i alla fall.

nej dags att börja nynna.... " klappa lilla magen, lilla magen......" så man är redo till sångstunden... haha

Sigge har redan tränat också, han satte nyss på sin stereo i sitt rum (har lärt sig starta den själv nu) och började dansa framför spegeln. så söt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar