tisdag 30 oktober 2007

I väntan på Husmannen.........

Känner mig lite extra duktig idag eftersom jag lagat husmanskost. Och då inte endast en rätt, utan två!!!

När jag för lite sedan var på Maxi och handlade sålde de ut Högrev billigt. Jag har aldig i hela mitt liv köpt högrev innan men det var sån uppståndelse runt disken och folk puttades och knuffades och slet i köttbitarna. Så jag föll för trycket! köpte mig en bit jag också eftersom jag tänkte att "det här får man nog inte missa, det verkar vara ett bra köp.....det stod max tre st/kund också.." fast jag köpte bara en paket.

Väl hemma när jag packade upp min matkasse så stod jag där ovetandes med köttklumpen i handen.. stoppade den i frysen tills jag skulle veta vad jag kunde ha den till.

Googlade lite efter bra recept och hittade alla möjliga konstiga. men bestämde mig för en köttgryta med Coca-cola i, det lät ju lite fräckt. men sen blev jag osäker...skulle jag göra cola-gryta på hela den gigantiska köttbiten? tänk om jag inte gillade det. Nej jag delade den mitt ítu och just nu puttrar en gryta med cola-grytan och en med KALOPS, en av mina favvo!! (fast då ska helst mamma göra den)

Återstår att se resultatet

Men en sak är konstig med Husmanskost. man känner sig så duktig när man lagar den... det är ju inte mycket besvär egentligen, nu kan jag blogga medan maten lagar sig själv liksom....

Så idag är jag en riktig Husmor, som lagar husmanskost till min ..hmmmm heter det Husman??

men först ska jag plocka upp hus-ungen (eller är det bus-ungen) från spjälsängen och släppa ut hus-hunden på hus-tomten.....

oj vilket husligt blogg-inlägg det blev!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar