onsdag 23 januari 2008

kör hem från krogen på fyllan!....lagligt!

då vi har ett par poliser i bekantskapskretsen var jag bara tvungen att fråga om någonting jag faktiskt funderat över...

Om jag vill ut och festa en lördagkväll och vet att jag har problem att ta mig hem. bussarna går inte, jag har inte råd med taxi och det är punka på min cykel....hur gör jag då???

Visste ni att det är fullt lagligt att köra fyrspann eller tom sexspann (alltså en stor vagn dragen att ett visst antal hästar... ) ställa hela ekipaget på Larmtorget och gå och dricka mig riktigt berusad...sen kan jag utan att göra något olagligt köra hela ekipaget hem. Polisen kan inte sätta dit mig för att jag är full, trots att jag med detta stora ekipage måste köra på stora vägarna, i trafikljus osv...

intressant va???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar