torsdag 24 januari 2008

Parkeringsautomat eller?

Min kluriga väninna Akiz, som har en egen blogg som jag länkat till här, kom på en klurig sak ang mitt blogginlägg om att köra full hem från krogen med häst och vagn.

det skulle inte vara lagligt som jag skrev, att ställa hästarna på Larmtorget och sedan gå och festa, eftersom det råder parekeringsförbud där..

men vad gäller för regler ang parkering av häst och vagn liksom? de får ju inte plats i en p-ficka. måste jag ha en parkeringsbiljett till hästarna? eller till och med p-skiva? och var ska jag fästa biljetten/pskivan? så att den syns?

om jag får böter? vart fäster p-vakten den då? för man har ju inte vindrutetorkare på hästen.....

oj vad knepigt det blev det här? kan man få p-böter för häst och vagn? ingen bloggläsare som är p-vakt?

kanske ska kolla in carparks hemsida efter svar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar