måndag 5 december 2011

Komplimanger eller?

Barn i 4-årsåldern är så ljuvliga .Idag på jobbet sitter vi och äter och så utbrister en stjärna helt plötsligt:
"men Eva, du ser ju ut som om du är blind idag!!"
Förra veckan tyckte en pojke att jag liknade Pippi Långstrump. Man vet liksom aldrig vilka komplimanger man får när man går till jobbet.
Lite senare kom samma barn som nyss tyckte jag såg blind ut och berättade att hon ville bli tatuerare när hon blev stor. Hon ville låtsas-tatuera mig. Precis under hakan och halsen, ovanför kanten på min tröja låtsas-tatuerare hon dit något. Hon är väldigt koncentrerad och jag frågar vad hon gjort för slags tatuering.( Jag var ju blind så jag kunde ju inte se låtsastatueringen)

"en igelkott som bajsar och under den  står det "IGELKOTTEN KAN BAJSA" svarar hon.

Ibland är man riktigt glad att lekar bara är på låtsas.


1 kommentar:

  1. men tänk vad många undrande blickar och kommentarer du skulle inbringa om den vore äkta!

    SvaraRadera