söndag 30 december 2012

Jul, kalas, och kalas igen

Medan andra männsikor liksom kan andas ut lite när det varit jul och pausa mellan jul och nyår så går vi i den här familjen in i andra andningen.
Inte nog med att December månad alltid innebär avslutningar, peronalfester, sjuttielva luciatåg, onödiga krav på sig själv att julpyssla tillräckligt, baka tillräckligt och bara få tillräckligt många psykbryt samtidigt. Vi ska dessutom ha kalas också. Och  nu har vi ju liksom testat oss själva genom att utöka familjen med ännu en Decemberfirare. Vad tänkte vi på där då?

Efter jul så fyller jag år. Det är alltid trevligt, jag gillar att ha ett litet kalas för nära och kära. I år fuskade jag med köpt gratäng och kallskuren kycklingfile, och köpt chokladkaka. Man får fuska. Det är bättre att fuska än att bli en sönderstressad idiot har jag hört...

Så var det en pausdag igår som gick åt till disk, plock och lite återhämtning och så idag var det kalas igen. Inte för mig då, utan för barnens farbror. Och Lenny jobbade, så jag åkte över själv med alla barnen. det gick alla tiders. Hade alla barnen med mig hem också. inget svinn. alltid nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar