söndag 10 februari 2008

dagens dilemma, någon polis som läser som vet?

Nu har jag kommit på ännu en klurig fråga att ställa till någon som kanske kunde veta. våra stackars poliser i umgängeskretsen lär nog snart tröttna på mig. Lenny säger att vi ska köpa en egen lag-bok som jag kan leta i...

Efter det stora avslöjandet tidigare i bloggen ang rättigheten att köra fyrspann hem från krogen på fyllan.....nu vill jag ha svar på ännu en fråga om just trafik och körning..

finns det någon som vet detta:

Jag kommer ut till min bil och upptäcker att säkerhetsbältet på förarplatsen är trasigt. det går inte att fästa i säkerhetsbälteshållaren eller så har det till och med gått av kan vi säga. då kan jag ju alltså inte vara bältad. har jag då rätt att köra bilen till verkstaden för att laga mitt bälte? eller måste jag begära bärgning för att vara på rätt sida av lagen? för det känns ju lite onödigt att begära bärgare för att bältet är trasigt, samtidigt som det skulle vara väldigt lätt att tex klippa av bältet och bara hävda för polisen att det är trasigt och att man är på väg till verkstaden om man blir stoppad?

det är dagens dilemma för fru Olin

någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar