onsdag 6 februari 2008

tipsextra...

idag är det tipsextra.

jag ska rekommendera en bok, en film och en maträtt som jag läst/sett/lagat!

boken är följande:

"det ska bli ett sant nöje att döda dig/magdalena graaf.

jag trodde nog den skulle vara bättre, men helt klart läsvärd!

Den får 3 olin-fruar av 5 i betyg

Filmtipset är följande:

en sån där film som man skäms när man ser

för att hon är såååå dum

efter att ha läst boken och även andra böcker av Martina Haag så trodde jag även att denna skulle vara bättre. så den får också bara 3 fru Olinor av 5 möjliga i betyg...

Maträttstipset:

Gräddig potatiskaka (som potatisgratäng fast på spisen)

Grovriv 10 potatisar och en stor morot.

Tryck ner i en stor stekpanna, stek ca 10 min i mycket smör. salta och peppra. dela i 4 dalar och vänd. samma sak igen.

slå på 3 dl grädde och låt puttra ca 25 min....

GOTT!!!!

Den får minst 4 fru Olinor av 5 möjliga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar