tisdag 5 februari 2008

Sigge tar saken i egna händer!

Efter att inte växt knappt något på hela Sigges första levnadsår har nu hårväxten satt ordentlig fart. Sigge tar tom en liten "synttofs" i nacken nu och det börjar bli dags att klippa honom för första gången.

Men det bär emot!

Baybyfjunet är ju så sött! så jag drar mig lite för att klippa honom, trots att många sagt att "nu är det nog dags att gå till frisören med lille Sigge"

idag tog Sigge saken i egna händer. jag stod i vårt sovrum och hörde dörren till lilla toaletten öppnas och sen det välbekanta ljudet av Lennys hårklippningsmaskin!

snabbt in och då stod sigge där med den mot huvudet! en hel liten tofs försvann mitt uppe på huvudet! men jag slet snabbt ifrån honom maskinen och la den utom räckhåll uppepå badrumsskåpet.

någon minut senare hör jag honom öppna dörren igen och ska gå och hämta honom. men då är det låst!! han har låst in sig på den lilla toan och jag blir lite stressad och tänker att jag måste få ut honom innan han blir rädd. går in i vardagsrummet där vi har spärrnyckeln, men då hör jag låset på toan vridas upp och ut stiger Sigge och säger klockrent "hej".

som ingenting.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar