fredag 6 juni 2008

Akiz beskriver en riktig uppläxning!

Jag berättade en kul historia igår för våra vänner.

En varm sommardag för några sommardag bestämde jag mig för att cykla till affären (5 km bort) och köpa en glass. Hade så små fickor i min klänning så jag stoppar bara ner en tjugolapp och cyklar iväg.

Väl framme i affären velar jag en stund innnan jag bestämmer mig. Väljer mellan en läskande piggelin och en smaskig magnum. Väljer magnum för 14:-. ut ur affären, öppnar glassen, reagerar på att den är rätt mjuk (dålig kyla i frysen tänker jag), sätter mig på cykeln och cyklar hemåt. Precis när jag kommer av parkeringen och ska svänga in på vägen så kommer en idiotkille på cykel och håller på och cykla rätt in i mig så jag får väja för att undvika en olycka.

Vad händer? jo hela glassen liksom glider av pinnen och hamnar på asfalten. jag fick inte ens smaka! killen säger bara "ojdå" och cyklar vidare. Jag vänder, går in i affären igen och tänker "nej då får jag väl köpa en ny glass då" men i fickan ligger ju bara 6:- och piggelin kostar ju 7:-.

Jag fick cykla hem utan glass, svärandes på den jäklar cykelidioten..

När jag berättat denna historia säger min kära väninna Akiz:

"Jag hade skällt ut honom ordentligt på plats! - jag hade sagt "se dig för"...."

oj vilken uppläxning, Akiz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar