torsdag 26 juni 2008

lättad

Häromdagen när jag hämtade Sigge på dagis så sitter han och pusslar vid ett bord. Ett Nalle Puh knopp-pussel.

"Hej Sigge, pusslar du?" säger jag

"JA" svarar Sigge

Förskolläraren drar en suck och säger

......"du."

Jag hinner tänka (eftersom hon lät så bekymrad), att nu ska hon säga att han ramlat och slagit ut en tand eller ännu värre slagit ut en tand på nåt annat barn, eller rymt från dagisgården eller vad som helst innan hon fortsätter...

"......vad är det den där lilla figuren heter?" och pekar på Nalle Puhs rosa fegis till kompis"

-"eh Nasse" svarar jag

-Ja just det, säger förskolläraren. Hon hade säkert suttit länge och funderat över detta mysterium och blivit lättad över att jag kunde ge henne svaret.

Men jag tror att jag var ännu mer lättad.

Haha. det var lite kul faktiskt, jag vet ju hur irriterad man är när man sitter och funderar på något som man egentligen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar