fredag 6 januari 2012

Jo, Sigge han är på sin vakt!

Haha. Igår var jag så till den milda grad trött på att det inte går att komma in i vårt kontor/gästrum/extrarum eller vad det nu ska kallas. Jag gick in i dörröppningen, tänkte på vad i rummet som retade mig mest och insåg att det var den förbannade kontorsstolen som är så otroligt stor och otymplig och inte går att skjuta intill skrivbordet pga sin bredd.
Så jag la ut den på Facebook-loppissidan för Skänkes/Bytes. Skrev att jag gärna bytte den mot något litet och att nån skulle komma med förslag. Vips så fanns nån intresserad. Hon bytte den med mig idag mot 8 par barnbyxor till Sigge. Toppenkanon ju. Tar inte alls lika stor plats i ett rum, och kommer förhoppningsvis också till användning ju.
Men när hon kom idag, så var det bara jag och barnen hemma. Lenny jobbade. Jag bär ut stolen och Sigge fråga:
"varför bär du ut stolen?"
" det är en här som ska köpa den" sa jag, för jag orkade helt enkelt inte förklara det där med bytet mot barnbyxorna.
Sigge nöjer sig med svaret, men sen spänner han ögonen i mig lite misstänksamt och säger:
"mamma! vet pappa verkligen om det här?"


haha. Både jag och tjejen som skulle ha stolen skrattade.

För kännedom så var mannen underrättad om att jag tänkte göra mig av med stolen.
Nästa projekt är ett skrivbord. Möjligen inte lika lätt att bära ut obemärkt.
Får lura in Sigge nån annnanstans om så blir fallet.
Skrivbord någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar