fredag 6 januari 2012

Kan nån könsbestämma mig?

Båda killarna badar idag. Elton har med sin bad-docka. En liten docka som kan dricka ur nappflaska och kisssa. Den har snopp. Det är en pojkdocka. Punkt slut. Så enkelt är det i min verklighet. Men idag säger Sigge i badet att han vill ge "henne" dricka ur en mugg. Då säger jag:
" är det en tjej?" Då tittar Sigge på dockan. Sen klämmer han henne på låret så att luften pyser ut ur dockan. (Och den kissar litegrann). Så säger han bestämt: "jo men det nog en tjejdocka ändå" 

"ja men den har ju snopp" säger jag (och tänker att nu har det slått runt på nåt sätt för honom.) För jag är så nyfiken på hur han tänker eftersom han ändå är fullt medveten om den största skillnaden mellan könen.Eftersom han själv förklarat detta om snopp och snippa för Elton. Då säger han: "jo men killar måste man klämma på magen så de kissar, tjejer kan man klämma på benen"

"jaha" svarar jag.
Tänk vad man lär sig.

Själv har jag betydligt svårare att hålla mig om jag är kissnödig om nån trycker mig på magen, jämfört med på benen. Betyder det att jag är kille då eller?

1 kommentar:

  1. haha underbara unge , man lär sig alltid något nytt förstår jag ! =)

    SvaraRadera