onsdag 12 mars 2008

Min son - överintelligent?

som mamma vill man kanske lätt tro att ens son är överintelligent, men jag måste blogga om följande:

alla mejeriprodukter kallar Sigge "bonne" (med samma uttal som man på slang beskriver en bonde)..

-alltså vet han att mejeriproduker kommer från bondgården eller????

Idag sitter han och leker med sina plastdjur. tar upp en trollslända i plast och säger "puppa"

- är det möjligt att en 21 månaders pojke redan snappat upp trollsländans olika utvecklingsstadier?

inte ens jag som är 31 år visste att trollsländan liksom fjärilen och gräshoppan genomgår detta utveklingsstadium, men eftersom min son kläcker ur sig detta geniala uttryck idag så var jag tvunden att googla efter kunskap och visst hade han rätt! Trollsländan genomgår pupp-stadiet!

att han sen säger puppa puppa och menar "upp" " upp" (för att visa att sländan flyger högt upp i luften, kan man ju hålla tyst om.....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar