torsdag 27 mars 2008

om larmet går - så vet ni!

är fortfarande hemma från jobbet. sigge är på dagis och lenny jobbar., så de är bara jag och samba hemma. jag gillar inte riktigt att bara vara hemma. känner liksom att man borde ta tag i och göra saker, men orkar ju inte.

halsen dunkar i frånvaro av panodil.

ska gå ut med samba, första promenaden på två dagar. frisk luft måste ju rensa ur alla baciller i halsen.

jag har rätt kass andedräkt också, pga baciller i halsen. hoppas inte något sånt där "utsläpps"-larm börjar signalera nu när jag ska gå på hundpromenad. men jag ska ta på en halsduk. får andas genom den.

men om det börjar tjuta så vet ni - FRU OLIN ÄR UTE PÅ PROMENAD.

hon går snart in i huset igen och förpestar sin egen privata atmosfär istället.

Sänder också ett Grattis idag till tant Karin, min "låtsas-mormor"som fyller 91 år. Ringde i morse och gratulerade henne.... hon är så gullig.....Hoppas hon får en bra födelsedag.

Vill inte åka dit och ge henne halsvirus i 91-årspresent...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar