måndag 31 mars 2008

projekt tvätta soffklädseln...

inleder just nu ett projekt då vi ska färga vår soffklädsel svart. den är nu blå med massa fula fläckar och solblekta partier på.

att färga den svart visar sig vara en matematisk utmaning. allt ska vägas, det ska färgas i många olika maskiner med rätt mängd färg-medel doserat så att det blir samma kulör på HELA soffan.......

oj jobbigt. nu har jag haft framme köksvågen och vägt allt och skrivit upp vad det väger..sen ska jag be mamma köpa färg och salt imorgon åt mig, hon ska till ÖoB och det var billigt där sist jag var där. Sen ska jag överaktivera den delen av min hjärna som besitter de matematiska förmågorna...

tur att jag hade 5:a i matte.....(enda ämnen där jag hade högsta betyg faktiskt.....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar