lördag 29 mars 2008

tio i sju.....på en lördagsmorgon

efter att ha hållt hostan stången nästan hela natten, så kom den jäkeln smygande på mig på morgontimmarn. jag trodde jag vunnit matchen på WO, men icke. och hur pigg är man för strid kl 4 på morgonen? nej, alltför trött väntar man gärna alltför länge med att gå upp och medicinera sig med sitt artilleri fullt av flaskor och tabletter.

- då får man skylla sig själv! och hostan tog över och vann såklart!

sen när jag blivit så vaken av den at jag inte kunde somna om, DÅ gick jag upp och svepte mollipect. men way too late!!

Sen låg jag och läste ellos-reklamen ett tag, Sigge kom in halv sju, pigg som en lärka. och nu sitter vi i soffan och ser Teletubbies. Han är så fascinerad att han glömde sin favvo-välling som så gärna ville ha. Jag fattar inte vad som är så fascinerande med de där färg-glada fånarna och bebis-ansiktes-solen. men jag tillhör väl fel målgrupp???

Host host....

Men vet ni!! halsen är bättre!!!! och huvudet dunkar inte som igår..något positivt. kanske beror på mitt besök av doktor Sigge..

...när jag ändå hade proffesionellt läkarbesök så kunde jag ju bett honom skriva ut nån värsting-kur mot hostan, fast just det, doktor Sigge kan inte skriva......glömde det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar