onsdag 22 april 2009

han är i alla fall ärlig

En dag när vi kör hem från Sigges förskola säger han

" jag gillar Malin" (en av förskollärarna)

Jag svarar:

"ja hon är snäll va, Malin"

ja, svarar Sigge

"Men ibland blir hon arg va?" frågar jag..

"ja på Anna" * svarar Sigge

"jaså, varför då?" frågar jag.

"hon puttas...," svarar Sigge.

"ja man får ju inte puttas" säger jag.

Nej, säger Sigge

jag frågar om hon blir arg på andra barn ibland också

"ja" säger Sigge.

Blir hon arg på dig ibland?, frågar jag

"ja" svarar Sigge.

sen frågar jag om hon blir arg på Kalle*, den som Sigge oftast leker med.

"Nej, han är snäll",säger Sigge.

"och hon blir inte arg på Pelle, inte på Bosse, inte på Emma  men på Sofia blir hon arg."

Varför då? frågar jag

"Sofia puttas också."

"Malin blir bara arg på Anna, Sofia och Sigge," säger Sigge.

Varför blir hon arg på dig då?, frågar jag. "puttas du också?"

"Nej leker med maten. stoppar i näsan" säger Sigge

Jag kan säga att jag är inte förvånad, men ärlighet är ju bra! och det är bättre att stoppa mat i näsan än att puttas ju!!

*Det finns såklart inga barn vid namnen Anna, Sofia, Kalle Bosse, Pelle osv på Sigges avdelning, om nu nån skulle tro det....

Men Malin finns.. Och Sigge - världens sötaste Sigge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar