onsdag 22 april 2009

mysteriet med den försvunna nyckeln

Igår var helt plötsligt nyckeln till vårt stora ekskåp borta. I skåpet finns alla kameror, laddare osv..

Jag letar förgäves. Messar Lenny

"Jag tror vi har ett problem. Har du nyckeln till ekskåpet, alltså lagt den nånstans? Annars har Sigge gjort det och skåpet är låst...Puss"

Han svarar:

"jag har den inte, så vi får väl leta sen" Puss

När vi är hemma alla sen så frågar vi Sigge om han haft nyckeln

"ja " säger han då

"vart är den nu då" frågar vi

Där säger Sigge och pekar nere i tvrummet.

Men när vi vill veta mer exakt så börjar han skylla ifån sig

"tranan har nog gömt den" (just nu är det väldigt mycket tranan)

jag säger

"nej jag tror inte tranan varit här och gömt nyckeln"

"kanske Claras pappa gömt den?, " säger Sigge

Micke!!! ett jäkla sätt att komma hit och gömma nycklarna..

Till slut hittade vi den i ekkistan nere i tvrummet. Sigge hade stoppat in den i det stora nyckelhålet så den ramlat rätt igenom och ner i kistan.

Och i kistan förvarar vi alla babyfiltar..

och det roliga vara att en kille vi känner drömt inatt om att vår nyckel låg inrullad i Sigges snuttefilt (han hade läst på facebook att vår nyckel varförsvunnen...) numer kallar vi honom SAIDA-PETER!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar