måndag 6 april 2009

späckad dag

idag har varit en riktig späckad dag.

Sigge hade tid hos astma-läkaren kl 11. Där gick det bra, läkaren tror att astman kommer försvinna, skönt! och numer behöver han bara ta medicin i samband med förkylningar.

Under tiden lämnade Lenny blod, sen åkte vi vidare till tatueraren där Lenny skulle tatuera in Eltons namn i sin tatuering på benet. Sigge och jag var med, Sigge var väldigt konfunderad över hela projektet:

"inte måla på benet, bara på pappret man får måla", upplyste han.

Sen åkte vi och fixade plastgolv till Henrietta. Hon har ju fått en uppfräschning och det vore ju synd att trampa igenom golvet (ursäkta durken heter det va?), det första man gjorde.....

Kollade också utbudet på cafemöbler till terassen på framsidan. Tog en fika hos Sofi, Clara och Wilma, och Elton slog nog rekord i flest antal kräkningar på kortast tid, tror jag.......

Sen var det IKEA som gällde, inköp av cafemöbler, och vi fick både bord och två stolar för 510:- , helt ok tycker jag.

Dessutom åt vi superbillig lunch där, alla tre åt för 63:- sammanlagt.

det var erbjudande på köttbullar och mos för bara 16:- ....

och det var kanongott! och båda barnen skötte sig utmärkt....

Sen hem, montera ihop cafemöblerna och lägga golvet i båten. fika lite på nya möblerna och nu är mannen iväg på fotbollsträning, för första gången sen i september tror jag....

och när han åkte iväg gav jag mig på den tålamodsprövande sysslan att skruva ihop klädställningen RIGGA från IKEA (som jag köpte förra gången jag var där) enligt beskrivning, med assistans och hjälp (eller snarare stjälp) från Sigge.

Nu ser jag halv åtta hos mig, dricker bubbelvatten och bloggar förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar