lördag 6 juni 2009

jämmer och elände...

Det är lite eländigt just nu.

Vädret, humöret, hälsan....

Jag bläddrar och drömmer mig bort i resekatalogerna, den grekiska övärlden fullständigt skriker efter mig....Skopelos, Skiathos, Thassos & Santorini lockar som en skönsjungande kvartett....

Mannen har migrän och har legat helt pall, stackaren. Sigge är helt väck, HALSFLUSS och kräkningar och feber... Elton kräks på sitt sätt och är lite allmänt orolig sen ett par dagar tillbaka.

Och ikväll som vi skulle gått på kalas för Sigges kusin Annie. Det blev inget med det inte...

Jag vill ha Sol, friska familjemedlemmar och känna mig bättre till mods..

Och jag önskar grekiska övärlden skulle ligga runt knuten...

Och av förklarliga skäl ligger ju båten på land - med det kanske är tur det! Jag som lånat böcker och börjat läsa om navigering, jag kanske hade lyssnat på den harmoniska kvartetten och satt rutten mot Egeiska havet och hoppats på lugnt sjöväder om den legat i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar