måndag 29 juni 2009

vad man INTE vill höra....

Jag stuvar in Elton i babyskyddet, Sigge i barnstolen, båda  baksätet, och kör ner mot stranden där vi ska bada tillsammans med Sandra o co.

Känner ett os av BAJS (Nutramigenbajs rättare sagt, det är en väldigt säregen doft kan man säga) när jag kommit i rullning, tänker att "jaha jag får väl börja med att byta bajsblöja när jag kommer fram"

Sen hör jag Sigge säga:

"Mamma, är Elton kladdig där för??"

Och då inser jag, med tanke på hur starkt det luktar vad som hänt!

Elton, som ALLTID är hård i magen, har bajsat ner HELA BABYSKYDDET och sina ben och fötter.....(Antagligen gillar hans lilla mage inte penincillinet han äter just nu)

Väl framme var det till att byta på och sanera pojkstackaren. lyfta ur babyskyddet ur bilen och ställa undan.... skjuta på problemet lite så att säga.

Sen badade vi och hade en trevlig dag, inga fler olyckor hände. Det positiva i det hela kanske va att flugorna (de flesta) höll sig nån annanstans...

Nu ligger klädseln i tvättmaskinen.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar