fredag 24 juli 2009

Dags att räkna!

Nu är det dags att räkna här hemma. Kalorier alltså. Ja denna sommar har det varit mycket okynnesätning. Glass, godis och annat gott. Mannen i huset går ner 5 kg på sommaren trots att vi stoppar i oss massa onyttigt.

Jag går upp 2,5.

Och väger nu nästan 3 kg mer än när Elton var nyfödd. (ja här har vi ju inte problem med "graviditetskilon" att gå ner, då jag nästan inte gått upp alls under graviditeterna bara 3 resp 5 kg)

En stor anledning är givetvis att jag inte rör mig som jag borde, och ännu mindre nu när man inte har en hund att gå ut med. Tyvärr blir det inte så att man drar ut två barn på promenad när man inte måste.....

Så nu blir det dags att RÄKNA kalorier igen, Gjorde det efter sommaren -05 och bara man tänker på vad man stoppar i sig så funkade det den gången..Jag gick ner 3 kg med kaloriräkningsmetoden.

Och just det där är en metod som funkar på mig, eftersom jag ÄLSKAR mat, man FÅR äta vad man vill, så länge man har koll på räkningen liksom.

Så från och med idag gäller max 1300 kalorier/dag för fru Olin.

Så är det bara.

Och nu när jag har skrivit det på bloggen, då vet massa andra det också, så nu har jag ögonen på mig, eller hur???

Incheckningsvikt: 60,8.....

Hur min strategi ser ut återkommer jag till....För som ni som känner mig vet, jag utarbetar alltid en STRATEGI att följa, med givna regler för mig själv.

Skam den som bryter fru Olins regler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar