måndag 13 juli 2009

så där ja

Igår var Lenny ute och fiskade med min pappa.

Mamma kom hit och höll oss sällskap.

Sigge och mormor leker i Sigges rum.

Jag kommer in i rummet.

Sigge säger:

"jag vill inte du ska va här, jag vill leka med mormor själv"

Men jag berättar att "alla får vara med, det är ju inte snällt att säga att nån inte får vara med" osv....

Sigge fortsätter:

"jag vill du ska gå ut"

Sen försöker han med

"gå ut i köket, titta mycket disk där" "du kan diska mamma"

Men jag fortsätter berätta att man faktiskt kan bli ledsen osv om man inte får va med, Sigge tystnar och jag sitter och bygger lite lego med mamma och Sigge...

Sen går jag ut för att fixa ngt.

Hör Sigge säga bakom mig

"så där ja, mormor"

Åh Siggebus, jag vill ju va med dig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar