torsdag 23 juli 2009

varför inte testa tålamodet lite?

Idag blev vi bjudna på lunch hos Sofi i Rockneby. Jättegod köttgryta hade hon gjort! Sen fikade vi på kakor som Sigge plockat till sig i affären. och efter det skulle vi gå på - marknad!

Med varsitt barn i barnvagn och varsin treåring till fots - i vimlet och trängseln!

Jo då, parkering fanns, och in i vimlet kom vi. Sigge var såååå duktig och höll i vagnen hela tiden. Och vi tappade inte bort en enda unge!

Men tålamodsprövande var det! Det var grymt svårt att ta sig fram emellanåt, och karusell skulle åkas, ballonger köpas, brända mandlar fixas, kort väljas ut i det obligatoriska enkronas-vykorts-ståndet.

Och de stora barnen hade varsin myrstack var i brallorna.

framme vid karusellerna åkte de först den där traditionella häst-karusellen, fast vi satte dem i en röd bil, och den gick runt, runt, runt i en EVIGHET. Efter en stund sträcker sig Sigge efter mig när de passerar oss och säger "jag vill gå av" och så de resterande tio gångerna de passerade ungefär.. Clara tyckte inte heller det var så roligt till slut utan passade på att tömma skorna på grus mitt under åkturen.

Sen var det dags för ännu en åktur, en jeeptur på räls. Sigge hade full koll på svängarna och parerade minsta kurva med ratten... Clara satt mer och finåkte.... haha de är för söta.

Sen fortsatte vi, Det var gnäll om att få åka karuseller och stora bollar på vattnet, det var gnäll om ballonger. Det var tappade foppatofflor (hur man nu kan va så dum att sätta på sonen det när man ska på markad???) och det var barnvagnskörning över kullersten. Men det gick bra..

Mitt i trängseln ville Sigge testa paraplyet, men det hann jag avvärja. Och framme vid godisståndet träffar vi förskolläraren som jobbar på Sigges avdelning. Hon frågar "om Sigge gjort nåt kul i sommar".

Jo Sigge svarar att "han varit i annat land, och när vi kom hem kunde vi inte hitta vårt döda (röda) hus, vi fick gräva fram det sen...."

Herregud, var får han allt ifrån???

Det sista vi gjorde var att fixa de eftertjatade ballongerna. Clara valde en häst och Sigge en -....Dora såklart!

Sofi var framme vid ballongsåndet med båda treåringarna och jag stod med två vagnar i vimlet och försökte hindra Wilma från att klättra ur vagnen, samtidigt som jag inte visste hur mycket jag skulle våga ta i henne (hon är ju rätt nyopererad och får inte lyftas hur som helst).

Till råga på allt när vi är på väg till bilen och konstaterar att marknaden var rätt tålamodsprövande har Clara mage att säga "jag har i alla fall tålamod"............(Clara, du och Sigge skulle nog behöva gå en kurs i tålamod om det fanns en, men ni är söta ändå)

Men hem kom vi och här är lite bilder från prövningen...

karusell 1

karusell 2

.nöjda marknadsbarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar