torsdag 4 mars 2010

Att kompensera höjdrädslan i simhopp

Följande utspelade sig natten till igår:

Jag har blivit anmäld till en simhoppstävling.

Publiken är gigantisk. Jag är så sjukt nervös. Alla deltagare är proffs, utom jag. Vi som ska tävla får "gå banan" (ja hur man nu ska gå banan i simhopp, men i alla fall) och gå upp och titta på trampolinen som befinner sig 10m upp i luften. Jag inser att jag ALDRIG kommer våga hoppa.

Över min döda kropp, liksom.

Så jag säger det till en annan tävlande, bekänner min rädsla. Och han säger till mig med en axelryckning "att då får du väl köra med en repstege då?" och jag blir väldigt förvånad då jag tror att det inte är tillåtet eftersom jag aldrig sett nån simhoppare klättra ner på en sådan förut. Men den erfarne idrottaren säger till mig att det är fullt enligt reglerna och så fixar han en till mig. i svart, jättefin.

Men jag får förklarat för mig att "det är viktigt att kompensera det uteblivna hoppet med jäkligt snygga volter istället, så dem måste du nog träna på"

Grejen är bara den att eftersom jag klättrar ner på stege så finns det liksom inte luft kvar nog att hinna slå några kullerbyttor i luften, Så jag få liksom dispens att slå dem i vattnet istället. (Bara jag slog dem snett till höger om höger axel, fick jag förklarat för mig.) Jag blir jättenöjd och ger mig av till träningsbassängen och börjar febrilt träna på mina kompensations-kullerbyttor.

Som den sanna optimist jag är

Sen vaknade jag,

så jag vet ju inte hur det gick tyvärr............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar