måndag 14 december 2009

dubbelbottnad helg

Helgen har varit späckad, kan man säga. Med allt från tjejfest, skratt och fnissser till tråkiga tråkiga besked.

Min lilla tant, min låtsasmormor, har dött. Hon var definitivt den bästa man kan ha, mer en mormor för mig, än vad många andra männsiskor är åt sina egna barnbarn.

Orättvist? nej, Egentligen ganska rättvist. Att få leva sådär länge och sen dö utan att plågas, det finns en rättvisa i det också.......

Fast sen är det ju jobbigt ändå, att nån försvinner där som alltid funnits. Men det är ju för ens egen skull.

Men that´s life, isn´t it. Ena stunden är allt liv och rörelse och nästa nåt helt annat....

Men så är det.

The show must go on, liksom.

Och här hemma, här är det showtime mest hela tiden....Fullt ös, om man säger så....5.20 drogs ridån upp här i morse och sen var cirkusen igång. Själv känner jag mig som en blandning av clownen och lejondomptören eller nåt.....

Det gäller bara att hänga med i minicirkus-Olins föreställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar