torsdag 10 december 2009

julgodis med gurka

Igår skulle vi fixa lite till lussefikat som vi ska ha här idag.

Vi bakade en saffranskaka och gjorde julgodis..

OJOJ tänker ni, vad har det tagit åt fru Olin, men sakta i backarna nu.

Saffranskakan var en sån där pulvermix som man blandade med vatten och flytande margarin bara.... och julgodiset var en snabbvariant.

Julskum som jag klippte i stavar, doppade i mörk choklad på ena hållet och vit choklad på andra hållet och dekorerade med silverkulor...

Ja jag vet att jag egentligen HATAR silverkulorna! men grejen var att jag trodde jag hade kokos hemma och skulle haft det på, men den var visst slut....

och när Sigge föreslog att vi skulle ha GURKA på istället, då tyckte jag att silverkulor, det är nog inte så illa ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar