måndag 14 december 2009

typiskt mig

i lördags var jag ju på tjejfest. Skulle ta bussen hem. Sätter mig på bussen,. messar Lenny att jag är på bussen och kommer hem om ca 20 min. Messar också Jennie som jag varit ute med, att jag sitter på bussen, eftersom hon ville att jag skulle det, och tackar för en trevlig kväll.

Lutar huvudet lite mot bussfönstret, vaknar nånstans utan att kunna orientera mig.

Inser att det är becksvart ute. att bussen är på väg till Bergkvara. Att jag åkte förbi min hållplats.

Går fram och frågar chauffören vart han stannar nästa gång. Får svaret att det är länge tills nästa stopp, men jag stannar här åt dig, säger han. Släpper mig i rondellen söder om Ljungbyholm där man svänger in mot Tvärskog.

Jaha, där stod jag kl 2.40 på natten.

Men allt löser sig, eller hur.....

Men det är rätt typiskt mig, eller hur? Och ni, Nej jag hade inte druckit så mycket. Jag skyller på sömnbrist, faktiskt!

Att hålla mig vaken på en buss, det är en prövning för en sliten sömnlös småbarnsmamma.........

En prövning jag inte fixade sent en lördagsnatt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar