torsdag 14 juli 2011

Inte nog med att tåg alltid är ett försenat transportmedel..........

........de ställer tydligen till andra jävulskap också!

Häromkvällen kliar Eltons sig ideligen på ryggen. Han ligger i Sigges säng (för att det är extra mysigt där och Sigge är ändå ute med kompisen och pappa och fiskar och eftersom man är för liten och på tok för orädd för sitt eget bästa får man inte alltid följa med i båten alla gånger så då får man ligga och låna Sigges säng istället. Oj så lång och knasig förklaring det blev, men skit samma). Hur som helst så har vi läst TomasTågetBoken. Den där boken med en knapp kopplad till en liten högtalare. När man trycker på knappen så tuffelituffar hela boken som ett gammal ånglok, och mamman som läser boken tycker att ljudet är skitjobbigt att överrösta och önskar innerst inne att batterierna i boken ska ta slut snart.
Den boken läste Elton och jag i sängen. och när vi läst färdigt börjar Elton gnälla över sina bett på ryggen.
"ia mig dä" ber han snällt. Jag kliar honom.
Sen ber han mig kasta ner TomasTågetBoken från sängen och blänger surt på den och fortsätter:
"TomasTåget bite mig yggen!"

Sen dess har han bestämt hävdat att den skyldige till alla hans sommarmyggbett är just TomasTåget.

Denne blåa rackare, med det enerverande ljudet, som nu även tydligen hittat på andra sätt att jäklas.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tänkte bara tipsa om att det just nu pågår flera tävlingar med fina priser bla underkläder för 300 kr och även en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dag så passa på att gå in och anmäl er:)

    Annars kanske du vill göra ett bloglovinbyte?;)
    kram

    SvaraRadera
  2. Perfekt ju. Då slipper du förhoppningsvis läsa boken igen och därmed överrösta det jobbiga ljudet i fortsättningen!

    SvaraRadera