lördag 30 juli 2011

semestern som svishade förbi är nu ett minne blott

Semestern varade 4 veckor i år, eller var det 4 dagar. Det har gått en vecka av arbetsliv igen nu och nu känns semestern så avlägsen. Man läser folks statusar på facebook och folk semestrar, reser och grillar till mitt i nätterna och jag tänker " ska de inte jobba?" tills jag inser att det är nu som de flesta faktiskt har semester.
Det känns ändå rätt ok att jobba, även om det känns som en mellanlandning på sätt och vis. Jag arbetar nu på en sammanslagning, på ett ställe där jag inte hittar en pryl i skåpen, där jag inte känner mig hemma, men tack och lov finns kända ansikten både bland barn och kollegor. Två veckor ska jag arbeta i Lindsdal, sen bär det av mot nya äventyr. Har fått en ny tjänst, och det känns ganska pirrigt att kliva in på en ny arbetsplats och inte känna nån, samtidigt som det känns trist att lämna det jag haft, men man måste fasen våga bryta upp och ge saker och ting en chans här i livet också. Det blir säkert bra det här.
Angående semestern som gick. Vi fick som ni vet en härlig vecka på Cypern, hemma tog vi lite båtturer och gjorde Barnens Gård en dag. vi har träffat vänner och försökt koppla av ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar