torsdag 21 juli 2011

Mamma Tajkon Testar "Mamma Mu & Kråkan"...TÄVLING!!- Vinn biljetter

Jag har idag i egenskap av bloggande testpilot varit på barnteater. I fina Krusenstiernska trädgården.
Det var Nöjesmakarna som arrangerade förställningen om Mamma Mu och Kråkan.
Jag valde att endast ha med Sigge, då jag var lite osäker på om Elton skulle klara av att sitta stilla de 45 minuterna som teatern pågick. Jag ville ju kunna fota, dokumentera och hänga med lite grann.
Hur som helst så satte vi oss i den fina trädgården och väntade en stund. Sigge var nyfiken på kulisserna där det var halmbalar upplagda som i en ladugård.
Sen började det.
Här kommer lite bilder:






Föreställningen är gullig, har en enkel historia och jag tycker absolut att man har fångat karaktärerna från böckerna bra. Kortfattat så fyller Kråkan år och då han inte har några vänner vill han helst inte kännas vid att det är hans födelsedag. Men som barnteatrar bör så slutar det lyckligt, såklart.

Emellanåt så får barnen och publiken hjälpa till att klappa händer, sjunga och vara aktiva på olika sätt. Det är bra. Det gillas.
Höjdpunkten för Sigge var när Mamma Mu skulle läras sig cykla. Det blir tokigt och knasigt och lite spännande. Barnen skrattar gott.

En liten kille bakom mig utbrister häpet mitt under föreställningen:
"vilken konstig snopp mamma Mu har" och några runt omkring småfnissar medan mamman pedagogiskt förklarar sambandet mellan kor och juver och mjölk.

Jag tyckte föreställningen var lagom lång, den passar nog bäst för barn i Sigges ålder eller yngre (förskoleåldern). Något som också uppskattades var att man efteråt fick gå fram och hälsa och krama både Mamma Mu & Kråkan. (Nu vågade inte Sigge göra det, då han som ni som känner honom vet har lite betänkligheter mot utklädda människor)

Hur som helst.
Nu har jag fått äran att lotta ut två biljetter till valfri föreställning i Augusti. Teatern spelas måndagar-torsdagar tom 11 Augusti.

Gör så här:
Skriv en motivering här i en kommentar varför du vill vinna. Länka från egen blogg/facebook till tävlingen också. (länkar man får man dubbel vinstchans). Den 28/7 drar jag en vinnare och presenterar här. 

7 kommentarer:

  1. Hoppas på att min sambo o vår yngsta son kan gå på Mamma Mu o Kråkan. Jag o vår äldsta son var på Duran o Mollan, när lillebror drabbades av vattkoppor. Har "lovat" en pappa o son dag.....för den yngsta som har hela kroppen full av koppor:(

    Hoppas på tur, mvh Therese i Smedby

    SvaraRadera
  2. I början av augusti har Bebban och jag mamma dottertid medans pappa jobbar, skulle sitta mycket fint med en mamma mu föreställning för oss då =)
    http://johannaaw.blogspot.com/2011/07/tavlar-om-mamma-mu-biljetter.html

    SvaraRadera
  3. Jag har en 3-årig dotter som älskar Mamma mu och Kråkan. Vi hoppas på att vinna biljetterna så att hon kan ta med sig sin jämnåriga kusin som ligger hemma helprickig av vattkoppor. Då skulle han säkert bli glad eftersom han missat en massa annat skoj som kusinerna gjort..
    Mvh Beatrice Konnman

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag skulle jättegärna vilja vinna biljetter så att Miranda och jag kan gå och kolla på Mamma Mu! Hon älskar filmen och framförallt sångerna som hon går och trallar på dagarna i ända. Hittar på nya texter till melodierna och så skrattar vi och knasigheterna!! =)

    Jag länkar till tävlingen i min blogg (lånade en bild av dig)!

    http://marremarielle.blogspot.com/p/tavling-mamma-mu-biljetter.html

    SvaraRadera
  5. Minna Knudsen ( minna77@gmail.com )22 juli 2011 kl. 21:45

    Vill vara med att tävla.
    Detta vill jag vinna för att göra nått speciellt med min lilla son som ofta får stå åt sidan för flickorna. Inte lätt att vara mellan killen.
    Hade varit mysigt med bara han och jag.

    Har länkat i min blogg
    http://minnames.blogspot.com/2011/07/tavlar-hos-mamma-tajkon.html

    kommer även lägga upp i min FB

    SvaraRadera
  6. Såklart jag vill vara med att tävla! Ylva är mycket förtjust i Mamma Mu och hon älskar små utflykter så det vore perfekt att åka iväg på!

    Jag länkar på min Facebooksida också!

    SvaraRadera
  7. Vet inte om det är fpresent att delta men jag måste testa. För mamma nu har det sjungits elden på här hemma speciellt när Lilly skulle lära sig cykla... Jag förstår inte för det går inte... Osv.. Och hon skulle bli överlycklig om vi skulle gå och se den... Hon bara älskar filmen och att lyssna på mamma nu och kråkan. Kraam

    Kommer länka från: fannysliv.blogspot.com

    SvaraRadera