tisdag 12 juli 2011

Jo men alla knep är ju bra

Sigge och hans äldre kompis stänger in sig på Sigges rum idag för att få spela Bolibompa och MammaMu spelet ifred på datorn. Då Sigges stora kompis själv klarar att låsa och låsa upp en dörr och Eltons högsta önskan är att antingen överta datorn alternativt att slå sönder den om han inte lyckas, så låter jag dem låsa om sig inifrån.
Detta tycker Elton är för jäkligt, trots att jag lockat honom med både diverse leksaker, kex och saft.
Han går emellanåt och rycker lite i dörren, hämtar docksängen för att nå bättre upp till handtaget, inser att det ändå inte hjälper. Gått ner i en smärre depression och gråtit i en hög på golvet en stund.
Tar sig sen samman och hämtar mig. Drar mig i armen till dörren och ber mig öppna.
När jag säger nej, skriker han:

"Öppa Igges um! Igges Um Äcka Mig" (översatt: Öppna till Sigges rum, Sigges rum älskar mig")

3 kommentarer:

  1. Tufft att vara lillebror i vissa lägen... Underbar kommentar! :-)

    SvaraRadera
  2. Underbara argument!!

    SvaraRadera