måndag 4 maj 2009

fotbollsmatch igår

igår spelade mannen fotboll. A-lags preimär (trots att han i September gjorde sin sista match i karriären), men inte mig emot, jag gillar att se fotboll och njuta av fint väder, trots att jag för ganska exakt ett år sen refererade mannens fotbollsmatch här.

haha

och igår hade jag dessutom två barn med mig, ersättning och kokt vatten i termos, nutramigen och vaniljsocker i små misstänkte vita påsar med pulver ( undrar vad folk tror om mig...?) nappar, blöjor, tvättlappar, fotbollsmutor till sonen (godis som kan ätas låååångsamt) och något att få i magen innan matchen...

det blev en burk "kalvfrikadeller i buljong" från Sempers barnmatshylla, från 8 mån. (ser obeskrivligt oaptitiligt ut, men slinker lätt ner pga den slemmiga ytan)

Men kan med fördel ätas som små kalla köttbullar upplagda snyggt på en papperspåse... Sanna fotbollsfruar lär nämligen sina barn att äta kall burkmat, för minsta möjliga ansträngning,, haha

Här är bilder från gårdagen:

Sigge med munnen full med godis.

i pausen spelar mamma och Sigge fotboll, självklart har vi med en egen boll också under vagnen, vi ser ut som riktiga tattare när vi entrar idrottsarenorna!

¨Matchen slutade 4-3 till pappas lag, BRA så klart även om sigge sportsligt nog satt och klappade händerna och ropade "heja allihop" och "heja gubbarna" och klappade lika glatt vid alla sju målen!

Efter matchen får Sigge slå straffar på pappa i målet!

Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar