onsdag 6 maj 2009

Matchreferat

Cupmatch i Hossmo. De mötte Smedby. Jag kommer just in time. packar ur två barn i bilen, ett gnälligt (Sigge) och ett gallskrikande (Elton). Stuvar ner det gallskrikande i vagnen och rullar in mot idrottsplatsen. Sigge sölar järnet.

Kommer in, Sigge hittar en boll, vill spela på planen också, jag berättar återigen att man får inte spela på planen när det är match. Han accepterar utan protester. Jag vaggar maniskt Elton för att han inte ska börja gapa igen. Ser mina förädrar komma, de hade sagt de skulle se matchen.... Sigge blir jätteglad. sätter oss på en bänk. Jag köper korv. missar första målet. Äter korv ihop med Sigge. Elton somnar, tack och lov. Halvvägs in i första halvlek är Sigges korv slut, Sigge vill att morfar följer med honom ut på planen för att spela boll, godispåsen åker fram.Sigge knaprar smågodis, och petar bort popcornen som jag tyckte jag var smart och stoppade i.

Domaren blåser, jag vet inte vad det står, men jag vet att Hossmo ligger under..

Sigge får äntligen sparka boll.. sparkar över hela idrottsplatsen, vallad av mormor. Sen ner på planerna vid parkeringen, mormor efter. Kommer tillbaka helt slut. Matchen fortsätter. Mamma ska kliva över bänken och sätta sig hos mig, fastnar med foten, snubblar över, får tag i min hästsvans (snällt!) och drar mig nästan med i fallet. Ramlar på marken tvärs framför en kille som bara kollar på oss med stora ögon....

Jag blir sur för jag har ont i håret, Mamma menar att "det var väl inte så farligt" , Sigge frågar "gjorde du mormor?" och pappa skämtar till det "du skulle haft frispark på den, Gunnel.." OH TAJKON..

Matchen fortsätter. Sigge har godis kvar, som han knaprar. Biter sig i kinden, blir ledsen och otröstlig pga att han är trött. Jag beslutar att åka hem i mitten på andra halvlek. Mamma ska hjälpa mig till bilen med Elton i vagnen. Just som jag bär Sigge blir det visst mål, Ser Lenny sträcka upp händerna i luften och bli omkramad av lagkamrater, inser att jag missat ännu ett av hans mål... packar in två trötta barn i bilen, kör hem....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar