onsdag 27 maj 2009

VILDSVIN!!

I lördags kväll firade jag och käre mannen vår 6åriga bröllopsdag, som inföll på söndagen.

Vi gick till Stekhuset och åt gott, mannen åt entrecote och jag fläskfileplanka.. drack en halv flaska vin och mumsade vitlöksbröd m aoili.

Lagom vitlöksstinkade gick vi därifrån och vidare till Larmtorget. Slog oss ner på O`Learys och beställde varsin öl. Jag tog en riktigt mörk öl - med sånt där krämigt skum på toppen....mmmmm. De hade inte Guiness, men den dom hade var nästan lika god!

Där på uteserveringen får vi ofrivilligt sällskap av en överförfriskad bonde från Agobo - det var mindre trevligt. Han kom och slog sig ner vid vårt bord och var allmänt tjatig och otrevlig... men jaja, det var nog mest synd om honom.

Sen tog vi bussen hem, och på väg hem från bussen håller vi på att bli översprugna av två VILDSVIN! jag som aldrig sett något i hela mitt liv innan, och så springer de HÄR på åkrarna utanför Olinska hemmet! Det gillade jag INTE, kan jag säga.

Riktigt rädd blev jag, fast det var nog i alla fall 100 m mellan oss och grisarna, men FY så stora de var! och vilken fart de sprang i!

En sån vill jag inte möta fler gånger kan jag säga....

En läskig avslutning på en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar