onsdag 18 augusti 2010

Borde jag bli orolig?

Kommer ni ihåg rubrikerna för några år sen ang Teletubbies?
Att den lila figuren skulle vara homosexuell, och därför skadlig för barnen. (hur nu det skulle hänga ihop???)
I Polen ville de till och med förbjuda tv-programmet.



Här hemma har det tittats en del på Teletubbies, mest för att jag försökt hitta ett forum för Elton där han kan sitta still och koncentrera sig på något mer än 10 sekunder åt gången.
Vi har även två Teletubbiesdockor, som vi fick av våra förra grannar. En av dem är då den "farlige" Tinky-Winky...

Häromdagen står Elton med dockan och liksom tungkysser den.


Är det nu jag borde bli orolig?
Har han på något sätt tagit skada nu?
Kommer han bli sån här när han blir vuxen:

Var det så den här lille mannen gjorde när han var ett och ett halvt år gammal?

Jag vill på alla sätt skriva att jag har INGET emot homosexuella människor eller Teletubbisar. Var och en får vara precis som man föds anser jag.
Fast jag hoppas att jag inte föds som Teletubbie i mitt nästa liv. Jag skulle tycka det vore så jobbigt med antennen på huvudet och tv:n på magen.
Jag tycker det är jobbigt nog med digitalboxen från Tele2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar