fredag 13 augusti 2010

Elton Jackass Olins nya trick

Som ni alla vet är det ju idag fredagen den 13:e. En otursdag.

Som jag gått och tänkt på denna dagen, vad jag ska hitta på liksom för att dra dagen till sin spets.

Jag hann inte mer än upp i morse, gosade först en stund med mamma i sängen och läste lite bok ihop med henne, för att försäkra mig om att hon verkligen var vaken ordentligt (det är ett krav ifall själva tricket sen skulle urarta på något vis).
Sen satte jag mig hos Sigge framför Playhouse Disney.
i soffan. Kolla lite morgontv.
Det är i allafall vad mamma tror.
I sjäva verket passar jag på, att medan hon borstar tänderna, ställa mig upp, kasta mig huvudstupa över ryggstödet på soffan och med en rejäl smäll ramla i golvet med huvudet före på andra sidan soffan.
Smällen är lagom hög för att mamma ska höra den, reagera på att du inte skriker (vilket i och för sig inte är ovanligt).
Sigge ropar efter mamma att "Elton har ramlat!"
Mamma kommer springande, hittar mig liggande på golvet.
Här spårade tricket lite grann ur, kan man säga eftersom jag i detta ögonblick tuppade av.
Mamma får hjärtat i halsgropen, försöker få kontakt med dig, men jag är liksom i nån värld av stjärnor och planeter som snurrar framför mitt inre och det enda mamma möts av efter en eeevighet är rullande ögonvitor.
Då vi bor så nära vårdcentralen, är mamma rådig. drar snabbt på sigge ett par byxor och skor, småspringer dit med mig och berättar i receptionen vad som hänt. På vägen dit piggnar jag till ute i friska luften och hinner utbrista i några fraser så som "oj titta" och "vovve!" .
Varvid mamma förstår att medvetandet i alla fall är tillbaka.
Doktorn kommer och ska kolla på mig på vc och mamma berättar vad som hänt, med stor hjälp av duktiga sigge, som ju sett hela showen.
Där jag sitter i mammas knä i rummet på vårdcentralen så vill jag liksom spetsa till hela grejen, så jag drar en dansk skalle i Sigges panna där han står på lagom avstånd, som för att bevisa att mitt huvud är ett huvud av plåt, ingen fara på taket!
Sigge gnäller till över den danska skallen, läkaren och sköterskan skrattar till åt mig lite. Men sänder mig med remiss till akuten.
På akuten fick man leka med diverse grejer, passade dessutom på att kasta en kloss på doktorn. Så han tyckte det verkade vara rätt bra gry i mig! (vem har påstått nånting annat!!!) och skrev ut mig med kravet att mamma höll mig under observation resten av dagen!

/Elton.

3 kommentarer:

  1. Omg hjärsnurp Elton! / Marielle

    SvaraRadera
  2. Tur du har en mamma som inte griper av panik i första taget och är snabbtänkt Elton!

    SvaraRadera
  3. nä fy vilken hemsk upplevelse!

    SvaraRadera