tisdag 23 november 2010

Dag 02 – Min första kärlek

Oj så svårt.
Jag kan nog knappt minnas första kärleken. Men jag skulle definiera den som barn-romantiskt pirr-virr nån gång i tidig skolålder. Liksom början på kärlek.Objekten för det där pirr-virret varierade friskt. Främst projicerades det nog mot olika klasskompisar, några idoler (jodå såklart tänker jag främst på bröderna Herrey) och vänners storebröder.
Jag och min äldsta vän och tillika klasskompis Isabell hade en överenskommelse angående en av våra gemensamma klasskompisar. Vi spelade till och med in "kontraktet" på band. Hon skulle gifta sig med honom först, jag skulle ta honom när hon tröttnat. Idag grämer jag mig att jag inte hittar kasettbandet.....
Både jag och Isabell, är numera gifta. Ingen av oss är gift med den tänkte mannen. Men jag var den av oss som först lyckades mig på att våga pussa honom, när vi lekte en dag i skolan. Det minns jag än.
Haha, men det där kontraktet på gammal plastkasett, det var nog på nåt sätt startskottet för det där med kärlek. Kärlek på en annan nivå än idag, men ändock kärlek.
PirrVirrKärlek.

2 kommentarer:

  1. va sött!!

    hehe

    min dag 2 kommer imorgon... idag blev det dag 1

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha... Tänk om du ändå kunde hitta det bandet. :)

    SvaraRadera