måndag 22 november 2010

Dag 1 - presentera dig själv

En 33årig småländska. Förvirrad så till den milda grad att jag ibland är tacksam att jag håller reda på mig själv. Mamma till två underbara prinsar. Fru till en härlig man. Har underbara föräldrar, (tyvärr) inga syskon, heller inga mor- eller farföräldrar kvar.
Förskollärare och just nu student. Bloggar och uttrycker mig gärna i skrift. Skriver vad jag tycker, passar det inte går jag gärna i diskussion.
Gillar att laga och äta god mat, är usel på att baka. Dricker gärna ett glas rött, eller två. En kall öl passar bättre på sommaren.
Musik ligger mig varmt om hjärtat och där är jag en allätare. Winnerbäck är dock en favorit över de flesta. Mest för hans fantastiska texters skull. Gillar människor som uttrycker sig fantastiskt i text och skrift. Är av samma anledning en bokslukare och bloggläsare.

Gillar att kika på och fota snygga bilder.
Fotograferar mycket och ibland hellre än bra. Gillar att fixa och trixa med bilder, vill lära mig mer om redigering, har därför sökt en kurs i detta till våren.

Gillar det mesta. Både hemmakvällar med familjemys, till galna fester.
Gillar att strosa i naturen, gärna ensam och tyst. Gillar också att sitta och dricka te eller kaffe med en vän och bara prata skit.

Älskar djur, har tyvärr inget eget längre, sen vår älskade hund Samba dog för ett par år sedan. Saknar det, men samvetet tillåter just nu inget nytt hundköp.
Gillar att resa. Helt till ställen dit andra turister inte åker. Som en grekisk fiskeby, som var vårt mål för vår senaste resa. Grekland rules.

Det var en kort presentation.  Mer temablogg imorgon.

1 kommentar:

  1. bra eva .. attans jag skulle ju oxå göra det .. får börja!!

    SvaraRadera